czwartek, 30 listopada 2023

48/52 Grodzisk Mazowiecki

 Podróżując w poprzednia sobotę do Mińska Mazowieckiego zauważyłem, że mam bezpośredni pociąg do Grodziska Mazowieckiego. Świetne połączenie w tą i spowrotem okazało się świetną opcją na kolejną wycieczkę. Jako że nigdy nie byłem w tym mieście poczytałem że jest tutaj kilka zabytkowych willi, zabytkowy kościół św. Anny,

https://zabytek.pl/pl/obiekty/grodzisk-mazowiecki-kosciol-par-pw-sw-anny

  oraz wiele ciekawych murali.

 Po dwu godzinnej jeździe pociągiem swoją  wycieczkę rozpoczęłem na kładce nad torami przy stacji PKP.  Tory dzielą miasto na dwie części. Postanowiłem w pierwszej kolejności wyruszyć na stronę zachodnią gdzie zlokalizowany był pierwszy ze wspomnianych murali. 


Po dwóch kilometrach biegu wróciłem do torów zataczając na mapie nieduże półkole. Tunelem pod mostem kolejowym przebiegłem na wschodnią część miasta i tu się dopiero zaczęło.  Co kilkaset metrów coś ciekawego. Stacje trafo pomalowane ciekawymi malowidłami. Tuż przy wspomnianym kościele olbrzymi dwustu letni cmentarz.




Dalej przepiękne nawet o tej porze roku tereny zielone ze stawami. 

Kolejne kroki wycieczki skierowałem w kierunku osiedla na którym postanowiłem odszykac dwa murale. Po drodze natrafiłem na kolejny mural zatytuowany ,,Orkiestra Dęta''. 



Tutaj już nie mogłem sobie odmówić selfiaka. Po kolejnych kilkuset metrach odnalazłem wspomniane dwa murale na Osiedlu Kopernika  plus oczywiście bonus - kolejna stacja trafo ciekawie pomalowana. O  ile ten pierwszy bajkowy nie zrobił na mnie wrażenia tak już bocian na dziesięciolecio piętrowym bloku wywołał efekt Wow!



Wracając w kierunku dworca PKP minęłam po drodze kilka ciekawych willi


I bardzo zadbany park o wdzięcznej nazwie im. Skarbków.  Kolejne Wow to dworzec kolejowy. Wyruszając na tą wycieczkę nie widziałem jego przedniej elewacji widok ten w zupełności może służyć jako świetne zakończenie wycieczki. 

To było dobrze spędzone 1.5 godziny a odwiedzenie Grodziska Mazowieckiego polecam wszystkim lubującym się w poszukiwaniu murali.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz