piątek, 22 grudnia 2017

Sobótka i Ślęża

Kiedy bierzesz się  za opisywanie  czegoś  co przeżyłeś kilka miesięcy  temu  w głowie dudni  tylko jedna myśl, po co ?.Jak to po co, po to żeby zachęcić  kogoś  do odwiedzenia  tych miejsc   które  mi na przykład  bardzo  się  podobają.
We pod koniec sierpnia  pojawiła  się  okazja wyjazdu  służbowego  do Sobótki. Zgodziłem  się  od razu bo po pierwsze  zakochany jestem  w tym uroczym  małym miasteczku, po drugie to właśnie Sobótka  leży  u stóp  Ślęży, mojej pierwszej  biegowej  góry, po trzecie nie mogłem sobie odmówić  na miesiąc  przed Ultramaratonem  Bieszczadzkim  dwudniowego górskiego treningu po czwarte:  obiecałem żonie że kiedyś  ją  tam zabiorę .
Sobótkę  po raz pierwszy  odwiedziłem  w 2015 roku.Już wtedy wiedziałem  że kiedyś  tu powrócę. Górująca nad tym miasteczkiem  góra Ślęża  to jedyna w swoim rodzaju  namiastka  dawnej kultury  i obyczajów. Droga  Świętego  Jakuba i kościół  na szczycie  góry  mogą  zaciekawić  nie jednego  turystę  a  i amatorzy  górskiego  biegania  mogą  znaleźć  tutaj coś  dla siebie.
W tym roku  nocowałem w hotelu Sobotel  w którego sąsiedztwie  prowadziły drogi SŁAW KOLARSTWA  oraz ślad  Biegacza  .Ta pierwsza  to wspaniałe ustawione  w rzędzie kamienie z pamiątkowymi  tabliczkami  Jaskóła  , Szurkowski  , Lange  to kolaże  którzy zapisali  się  w pamięci  nie jednego kibica tego sportu.

Ta druga  to odcisniete w  postumentach stopy sławnych  biegaczy. Kszczot ,Szost, Skarżyński
Ślęża  to 721 m nad poziomem morza  i ponad 400 metrów przewyższenia  dla biegaczy.Kilka szlaków  turystycznych  a całość   do okoła tej góry  to Ślężański Park Krajobrazowy.
Oczywiście  jeżeli ktoś  z was przebywał  by w Okolicach Wrocławia  i miałby dzień  wolnego czasu  warto odwiedzić  Sobótkę  i sąsiadującą z nią Ślężę.Zwiedzenie dalszej okolicy to już  wyprawa minimum trzydniowa .Przełęcz  Tąpadła oraz sąsiadującą  ze Ślężą  Radunia  to już  miejsca  oddalone od Sobótki  kilka kilometrów  lecz na pewno do zdobycia  dla amatorów  pieszych  wędrówek.Jeżeli zaciekawiło  was  to miejsce  i chcieli byście  poczytać więcej to zapraszam :http://www.sleza.sobotka.net/index.php?go=21


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz