czwartek, 13 lipca 2023

27/52 Kętrzyn

 



Korzystając z wyjazdu urlopowego na mazury postanowiłem zaliczyć kolejną lokalizację. Przy okazji wymyśliłem sobie że wezmę przy okazji udział w cyklicznych biegach Parkrun które odbywają się co sobotę w ponad 50 lokalizacjach w Polsce.  I tak do wyboru miałem Mrągowo lub Kętrzyn.  Wybór padł na Kętrzyn i z całą przyjemnością przyznam, że to był bardzo dobry wybór. Na bieg wybraliśmy się z żoną oraz znajomymi. Po biegu ruszyłem na biegowe zwiedzanie Kętrzyna. Miasto zachwyciło mnie od pierwszych kroków. Wspaniała architektura, która jak później się dowiedziałem była by jeszcze okazalsza gdyby nie bombardowania podczas II wojny światowej. Mnóstwo odrestaurowanych kamienic no i ten ratusz 😯 Przepiękny 🥰


Samo miasto prawa miejskie zdobyło już w 1357  roku. Przez wiele lat terytorialnie należało do Prus pod nazwą Rastenbork a rządy nad nim sprawowali krzyżacy. To po nich został wspaniały zamek. W 1871 roku miasto należało do Prus wschodnich i właśnie wtedy powstał rynek i wspomniany ratusz. 




Troszkę więcej ciekawostek znajdziecie tutaj:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz