niedziela, 8 października 2023

40/52 Malbork

 Korzystając z wolnego weekendu w pracy mojej żony postanowiliśmy zaliczyć do mojego wyzwania coś z dalszych lokalizacji. Tym razem padło na Malbork, bo czas dojazdu pociągiem 4 godziny był naprawdę przyzwoity, bo nigdy w nim nie byliśmy, bo tak po cichu był po prostu w planach.


O krzyżackiej twierdzy w Malborku czytałem już dawno i mimo iż kilka razy obserwowałem ją z okna pociągu jadąc do Gdańska czy spowrotem to nigdy nie udało się tu zawitać.

Nocleg poza sezonem znalazłem bez problemu a nazwa Vis a vis zamku napawała optymizmem na fajną lokalizację. Nie zawiodłem się. Mimo iż do hoteliku musieliśmy iść prawie 2 km spacer ten był mega przyjemnością. Starówka, zamek i przejście kładką przez rzekę Nogat  dało nam wiele pozytywnych wrażeń. Od brzegu rzeki i zamku hotel dzieliła tylko droga a z okna i tarasu mieliśmy piękny widok na zamek.


Po zameldowaniu i zostawieniu bagaży, wyruszyliśmy na wieczorny spacer, bo niestety zmierzch zapada już troszkę szybciej.
Tym razem wyruszyliśmy świetnie oświetlonym nadbrzeżem w stronę miasta.

Dotarliśmy do zabytkowych budynków urzędu miasta, starostwa powiatowego oraz wieży ciśnień z początku XIX wieku.

Wracając wstąpiliśmy na kolację do cudownej restauracji o nazwie

Jednym z elementów mojego wyzwania 52/52 jest zostawienie w każdej odwiedzanej lokalizacji biegowego traka. Mimo iż kusiła mnie myśl aby w sobotę o 9 zaliczyć parkrun Malbork, zdecydowałem że na rozbieganie przed półmaratonem w Platerowie wystarczy mi spokojna piąteczka ze zwiedzaniem w tle. Biegając po Malborku znalazłem przepiekny kościólek z XII wieku,

oraz dowiedziałem się że w Malborku jest olbrzymia cukrownia. Zachwyt wzbudzić może nie tylko zamek. Warte zobaczenia są również tutejszy dworzec kolejowy oraz jednostka wojskowa w której ulokowana jest baza lotnictwa taktycznego.




Tym razem nie rozpisywałem się o samym zamku i skupiłem się na opisanie wyjazdu. Zrobiłem to ze względu na to że znalazłem fajny opis i na pewno nie zrobił bym tego lepiej 😊
Także polecając Malbork podsyłam ciekawy link oraz przesyłam kilka zdjęć z okolic zamku w Malborku 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz